20/10/13

Απαράδεκτη συμπεριφορά δασκάλας σε δημοτικό σχολείο της Ξάνθης

Λένε πως το κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις κι αυτό ισχύει και για την τεράστια οικονομική κρίση που εδώ και χρόνια μας ταλαιπωρεί όλους ή σχεδόν όλους αφού πάντα υπάρχουν κι εκείνοι που μάλλον δεν έχουν  αισθανθεί ακόμα τις συνέπειες αυτής της κρίσης. Έτσι λοιπόν η μια όψη του νομίσματος είναι αυτή των ανθρώπων που εξαιτίας της κρίσης ήρθαν πιο κοντά ο ένας στον άλλον, ανέπτυξαν δράσεις αλληλεγγύης και γενικά άρχισαν να βοηθούν  όπως και όσο μπορούν εκείνους που βρίσκονται σε πιο άσχημη κατάσταση. Η άλλη όψη του νομίσματος αφορά τους ανθρώπους εκείνους που εξακολουθούν να συμπεριφέρονται σα να μην έχει συμβεί τίποτα, σα να μην έχει αλλάξει κάτι στις ζωές όλων μας ενώ η συμπεριφορά τους αυτή είναι πολλές φορές προκλητική κι απαράδεκτη.


Αυτό δυστυχώς συμβαίνει και με ορισμένους δημόσιους υπαλλήλους οι οποίοι έχοντας μείνει προφανώς στα παλιά τα χρόνια εξακολουθούν να έχουν τη νοοτροπία εκείνη που σε μεγάλο βαθμό ευθύνεται για το σημερινό χάλι του δημόσιου τομέα της χώρας μας. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους και γι’ αυτό ακριβώς θεωρώ πως είναι επιτακτική η ανάγκη για μια σωστή, ουσιαστική και πάνω απ’ όλα αξιοκρατική αξιολόγηση η οποία δε θα έχει σαν σκοπό την απόλυση των υπαλλήλων που προβλέπει το μνημόνιο αλλά την απομάκρυνση εκείνων που με την απαράδεκτη συμπεριφορά τους έχουν φτάσει το δημόσιο τομέα στη σημερινή του κατάσταση.

Μια πρόσφατη περίπτωση τέτοιας συμπεριφοράς αποτελεί μια δασκάλα της Γερμανικής γλώσσας η οποία όπως θα δείτε παρακάτω φέρθηκε με απαράδεκτο τρόπο στους μαθητές της με αφορμή τα τετράδια που είχαν αγοράσει για το μάθημα των Γερμανικών. Πριν αναφερθώ όμως εκτενέστερα στο περιστατικό αυτό θα ήθελα να ξεκαθαρίσω πως το όλο θέμα δεν προέκυψε από απλές δημοσιογραφικές πληροφορίες αλλά αποτελεί προσωπική δική μου δημόσια καταγγελία μιας και ένας εκ των μαθητών της εν λόγω δασκάλας είναι και το δικό μου παιδί.

Πριν από μερικές μέρες γυρνώντας το παιδί μου από το σχολείο μου ανέφερε πως έχει έρθει η δασκάλα των Γερμανικών κι ότι πλέον θα ξεκινήσουν και αυτό το μάθημα για το οποίο θα χρειαστούν δυο απλά τετράδια. Τα τελευταία χρόνια συνηθίζω να έχω στο σπίτι πάντα παραπανίσια σχολικά είδη ώστε κάθε φορά που θα χρειαστούν κάτι τα παιδιά μου στο σχολείο να μπορώ να τους το παρέχω άμεσα. Αυτό έκανα και με τα τετράδια για το μάθημα της Γερμανικής γλώσσας και τα έδωσα αμέσως στο παιδί μου  από αυτά τα παραπανίσια που όπως ανέφερα πριν έχω στο σπίτι και τα οποία είναι τα απλά και γνωστά σε όλους μας μπλε τετράδια με τα οποία μεγαλώσαμε και σπουδάσαμε όλοι μας.

Ωστόσο την επόμενη μέρα άκουσα το παιδί μου να μου λέει πως τα μπλε αυτά τετράδια δεν κάνουν για το μάθημα των Γερμανικών και πως πρέπει να αγοράσω άλλα διαφορετικού χρώματος κι όταν το ρώτησα γιατί δεν κάνουν τα μπλε τετράδια μου απάντηση πως η δασκάλα των Γερμανικών είπε στους μαθητές της πως τα σιχαίνεται τα μπλε τετράδια και για το λόγο αυτό όλοι οι μαθητές θα έπρεπε να αγοράσουν τετράδια άλλου χρώματος για το συγκεκριμένο μάθημα. Στην αρχή δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία πιστεύοντας πως το παιδί μου κάτι δεν είχε καταλάβει καλά αλλά προς μεγάλη μου έκπληξη έμαθα πως την επόμενη μέρα η συγκεκριμένη δασκάλα ζήτησε από τους μαθητές που πήγαν στο μάθημα της με μπλε τετράδια να μην το ξανακάνουν αυτό και την επόμενη φορά να έχουν μαζί τους διαφορετικά τετράδια και όχι αυτά τα σιχαμερά όπως τα αποκάλεσε και πάλι η ίδια μπλε τετράδια.

Προφανώς η εν λόγω δημόσια υπάλληλος η οποία και πληρώνεται από το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου δεν έχει καταλάβει πως το να έχει η ίδια κάποια προτίμηση για τα δικά της τετράδια ή για τα τετράδια των δικών της παιδιών είναι αναμφισβήτητο δικαίωμα της αλλά σε καμιά περίπτωση δεν έχει το δικαίωμα να επιβάλει τα δικά της γούστα και προτιμήσεις στους μαθητές της. Επίσης φοβάμαι πως η κυρία δασκάλα της Γερμανικής γλώσσας δεν έχει καταλάβει ακόμα πως οι γονείς των περισσότερων μαθητών είναι άνεργοι και πως με δυσκολία καταφέρνουν να τους εξασφαλίζουν ακόμα και τα απλά μπλε τετράδια και φυσικά αναφέρομαι σε γονείς από τους φόρους των οποίων πληρώνεται η ίδια.

Φυσικά για το όλο θέμα έχει ήδη ενημερωθεί ο διδασκαλικός σύλλογος Ξάνθης, το νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ Ξάνθης ενώ άτυπα μέσω ενός διαδικτυακού μηνύματος έχει ενημερωθεί προσωπικά και ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ανατολικής Μακεδονίας Θράκης. Ωστόσο θεώρησα καλό η καταγγελία μου αυτή να λάβει και δημόσιο χαρακτήρα ώστε να μάθουν όλοι πως συμπεριφέρονται μερικοί άνθρωποι οι οποίοι πληρώνονται για να μάθουν γράμματα στα παιδιά μας. Εννοείται πως το θέμα αυτό δε σταματάει εδώ αλλά θα έχει και συνέχεια και με τις δυνατότητες που έχω θα το φτάσω μέχρι και το υπουργείο εθνικής παιδείας και θρησκευμάτων αν χρειαστεί αλλά σε καμία περίπτωση δε θα επιτρέψω τέτοιες συμπεριφορές στο δικό μου παιδί το οποίο θα συνέχιζα να στέλνω στο συγκεκριμένο μάθημα με τα μπλε του τετράδια αλλά δε θέλω να το κάνω να νιώθει μειονεκτικά και να ακούει μπροστά στους συμμαθητές του τις προσβλητικές παρατηρήσεις της δασκάλας του και για το λόγο αυτό αν και άνεργος και χωρίς εισόδημα του αγόρασα άλλα διαφορετικών χρωμάτων τετράδια ώστε να μην αναγκάζει τα δασκάλα του να σιχαίνεται όταν θα το βλέπει με μπλε τετράδια.

Εγώ αυτό που θέλω και περιμένω πλέον είναι να γίνουν οι απαραίτητες και προβλεπόμενες από τη νομοθεσία κινήσεις από τη μεριά των αρμοδίων ώστε τέτοιοι δημόσιοι υπάλληλοι να πάνε μια ώρα νωρίτερα στα σπίτια τους γιατί στις σχολικές αίθουσες δεν έχουν καμία θέση. Τώρα πια κανείς δε μπορεί να πει ότι δε γνωρίζει και ο καθένας θα πρέπει να αναλάβει τις δικές τους ευθύνες και να πράξει αυτό που ορίζει η νομοθεσία μας.

Σ. Καραχότζα  



1 σχόλιο:

  1. Μουμουρης Αντωνης Υποχρεωτικα πρεπει να απολυθει.. Ετσι απλα και δημοκρατικα.... Και τα τετραδια πρεπει να ειναι υποχρεωτικα μπλε και ασπρο στα χρωματα και στο σχημα της Ελληνικης σημαιας μας. Χαστουκια και στρατιωτικο περιπατο πριν την απολυση !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή