14/1/13

Σύκα.. Η τροφή των αρχαίων Ελλήνων ολυμπιονικών

Δράσε τώρα…αύριο μπορεί να είναι ήδη πολύ αργά για την υγεία σου!!!



Στην αρχαιότητα το σύκο αποτελούσε τροφή ύψιστης διατροφικής σημασίας. Η εξαγωγή του φρούτου απαγορευόταν για να προστατευθεί η ποικιλία. Το σύκο φρέσκο και αποξηραμένο μαζί με την ανάλατη ελιά, τα φρούτα και το σκόρδο υπήρξαν τα «αναβολικά» των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για τους αρχαίους Ολυμπιακούς αγώνες στην περιοχή της αρχαίας Ολυμπίας.
Σήμερα τα σύκα (φρέσκα) είναι ιδιαίτερα ευπαθή κατά την μεταφορά τους μετά τη συγκομιδή, γι’ αυτό και ως επί το πλείστον κόβονται άγουρα και πρώιμα. Το γεγονός αυτό τα καθιστά ιδιαίτερα άνοστα και απρόσιτα στους περισσότερους καταναλωτές. Ο μόνος εύκολος και πρακτικός τρόπος να απολαύσει κανείς όλο το χρόνο σύκα, είναι να τα καταναλώσει ως αποξηραμένα.
Θα πρέπει να μαζεύονται σε στάδιο τέλειας ωρίμανσης, μετά την τοποθέτηση διχτυών στο ύψος των τελευταίων κλαδιών της συκιάς. Αυτή η πρωτότυπη και μοναδική διαδικασία συλλογής των σύκων, γίνεται από πολύ λίγους και εξαιρετικούς παραγωγούς.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι περισσότεροι παραγωγοί μαζεύουν τα σύκα είτε από το έδαφος (πεσέδια), ή άγουρα από το δέντρο, γεγονός που τα καθιστά άνοστα, αν όχι επικίνδυνα.
Επιπλέον, για τη διατήρηση τους θα πρέπει να μην χρησιμοποιούνται ως συντηρητικά, παραφινέλαιο, ηλιέλαιο, ούτε διοξείδιο του θείου (λεύκανση).Τα σύκα είναι πλούσια σε σάκχαρα (70% υδατάνθρακες), γι’ αυτό και παρέχουν πολύ και άμεση ενέργεια.
Λόγω της βλεννίνης και της πηκτίνης που περιέχουν, διαθέτουν υπακτικές ιδιότητες. Είναι τροφή πλούσια σε ασβέστιο (200mg/100gr) και μαζί με ένα ολόκληρο μαρούλι, 50gr ωμά ανάλατα αμύγδαλα και 4 πορτοκάλια, εξασφαλίζουν την απαραίτητη καθημερινή πρόσληψη ασβεστίου για τον οργανισμό (1000mg την ημέρα).
Για όσους τρώνε γαλακτοκομικά, αποτελούν έναν καταπληκτικό συνδυασμό σε αλκαλικά μεταλλικά άλατα, όπως ασβέστιο-μαγνήσιο-κάλιο-νάτριο, όταν καταναλωθούν μαζί με κατσικίσιο τυρόγαλα (ορρό γάλακτος) ή ανάλατο κατσικίσιο ανθότυρο.
Αυτός ο συνδυασμός είναι ιδιαίτερα ωφέλιμος για όσους πάσχουν από αρθριτικά, για αθλητές μετά την προπόνηση, για όσους αναρρώνουν από εγχειρήσεις ή ασθένειες και ειδικά για όσους θέλουν να αυξήσουν το μυϊκό ιστό τους.
Μπορούμε να δημιουργήσουμε διάφορες συνταγές με τα σύκα. Θα μας γαργαλίσουν τον ουρανίσκο και πραγματικά θα μας ταξιδέψουν.
 Πάρτε μερικές ιδέες:
- Με αμυγδαλόγαλα, τα αποξηραμένα σύκα (στο μπλέντερ ή μόνα τους) αποτελούν ένα υπέροχο,δυναμωτικό πρωινό.
- Σε συνδυασμό με φυτικό γάλα ξηρών καρπών τα αποξηραμένα σύκα δίνουν ένα θαυμάσιο κολατσιό και συντελούν στην αύξηση βάρους. Ιδανικό σνακ για προβλήματα οστεοπόρωσης.
- Τα αποξηραμένα σύκα πρέπει να τα μουσκεύουμε για 6 έως 12 ώρες σκεπασμένα με νερό, για να περιέλθουν σε μια πρωτογενή κατάσταση και να είναι μια εύπεπτη και αφομοιώσιμη πηγή ενέργειας.
- Συνδυάζονται τέλεια με φρέσκα υπόξινα και γλυκά φρούτα (ειδικά με μήλα ή μπανάνες). Ένα ιδανικό πρωινό γεύμα.
- Ψιλοκομμένα σε σαλάτες για μια εξωτική γεύση.
- Στο μπλέντερ (3-4 τεμάχια) ως smoothie, με χυμό λαχανικών και προαιρετικά 1-2 μπανάνες.
Δράσε τώρα…αύριο μπορεί να είναι ήδη πολύ αργά για την υγεία σου!!!
ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ