29/1/13

Μπάχαλο η ναυτιλία μας!


Δεν θα μπορούσα να βάλω άλλο τίτλο για να εκφράσω την κατάσταση που επικρατεί στην Ελληνική ναυτιλία. Να συμφωνήσω ότι υπάρχει κρίση στην Ελλάδα και όλα πάνε κατά διαόλου. Μα πώς γίνεται όμως να ακούμε συνεχώς για πρωτιά των Ελλήνων εφοπλιστών, να ακούμε παραγγελίες νέων πλοίων, να ακούμε για την πρωτιά Ελληνόκτητου πλοίου στην χειμερινή διάσχιση της Αρκτικής και άλλα πολλά, και οι ναυτικοί να υποφέρουν;

Μέσα σε διάστημα 2-3 χρόνων η φορολογία των αξιωματικών έχει πάει από 3% στο 15% και των κατώτερων πληρωμάτων από 3% στο 10%, στου εφοπλιστές δε, η φορολογία τους σταθερή...Και ας υποθέσουμε ότι δεχόμαστε ότι οι εφοπλιστές βοηθούν την Ελλάδα, ενώ θα μπορούσαν με πολύ λιγότερα έξοδα να έχουν τα καράβια τους υπό σημαία χώρας με χαμηλότερη φορολογία, αλλά τι γίνεται με τους ναυτικούς που είναι άνεργοι; γιατί αυτό το άξιο (εδώ γελάμε) κράτος μας δεν κάνει κάτι ώστε να λυθεί αυτό το πρόβλημα. Νομίζω ότι οι κύριες απαντήσεις είναι τρείς. Πρώτον γιατί δεν θέλουν, δεύτερον γιατί δεν ξέρουν και τρίτον γιατί εκεί στο υπουργείο είναι τσοπάνιδες!

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο-μπάχαλο θα εφαρμοστεί το άρθρο της Ευρωπαϊκής ένωσης για άρση του Καμποτάζ...Ακόμα σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν, χωρίς να δοθούν συγκεκριμένες διευκρινίσεις, στο άρθρο θα επανεξεταστούν η 10μηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων (7μηνη για τα ταχύπλοα) με ό,τι σημαίνει αυτό για τις θέσεις εργασίας των ναυτεργατών, αλλά και για τους νησιώτες, η αντικατάσταση πλοίου από την εταιρεία ανάλογα με την επιβατική κίνηση κλπ

Δηλαδή πάμε από το κακό στο χειρότερο και δυστυχώς δεν φαίνεται φως στο τούνελ, τουναντίον μόνο σκοτάδι και μαυρίλα βλέπουμε.

Εννοείται ότι τα χρέη των ακτοπλοϊκών προς τους ναυτικούς αυξάνονται και λύση δεν φαίνεται να υπάρχει ούτε και γι' αυτό... 

Κύριοι καταλάβετε ότι, με το να πολεμάτε τους ναυτικούς δεν θα σωθεί η Ελλάδα. Το πολύ πολύ να χάσετε και άλλα...κάντε επιτέλους το αυτονόητο, ανοίξτε νέες θέσεις εργασίας! Θέλετε να υπάρχει φορολόγηση των εφοπλιστών ίδια με Παναμά και Μάλτα; κανένα πρόβλημα. Εφαρμόστε το, ΑΛΛΑ πρώτα να γυρίσουν στην Ελληνική σημαία όλα τα Ελληνόκτητα καράβια που είναι 3200-3500 ή έστω τα 2/3 εξ αυτών. Ακόμα να υποχρεωθούν να πάρουν ΕΛΛΗΝΕΣ ναυτικούς, να αναπνεύσει το ελληνικό κράτος. Τόσο μυαλό θέλει;

Δεν θα μπορούσα φυσικά να μην αναφερθώ και στις τελευταίες εξελίξεις που επιβεβαιώνουν ακόμη περισσότερο τον τίτλο ΜΠΑΧΑΛΟ. Φυσικά αναφέρομαι για την έκτακτη εισφορά των εφοπλιστώνπου τελικά η κυβέρνηση το μετάνιωσε αλλά και για την εξαιρεση των σκαφών αναψυχής από τον φόρο πολυτελείας. Μιλάμε για άλλα ντάλον! αναρωτιέμαι για την φορολογία μας θα υπάρξει καμιά εξαίρεση; για να μην εκτεθώ όμως, πριν λίγο αυτός ο τεχνοκράτης υπουργός οικονομικών δήλωσε ότι θα υπάρξει φορολογία για τα σκάφη, αλλά με άλλον τρόπο. Αυτό και αν βρωμάει....

Και επειδή δεν ξέρουμε τελικά τι μας γίνεται με αυτό το νομοσχέδιο, όταν τελικά αποφασίσουν ας μας ενημερώσουν και εμάς για να ξέρουμε, γιατί μία μας τα λένε έτσι και μία...γιουβέτσι. ΜΠΑΧΑΛΟ!

Υ.Γ. Ο υπουργός ναυτιλίας κ. Μουσουρούλης, εκτός απο πλοίο της γραμμής, έχει ποτέ ανέβει σε κανά γκαζάδικο και να ρωτήσει και κανά ναυτικό (άν καταφέρει και βρεί Έλληνα...) πως είναι τα πράγματα; 


g.k, e-nautilia.gr