30/1/13

Τι αλλάζει στο νέο εκλογικό νόμο της Αλβανίας σε σχέση με την Ελληνική Μειονότητα. Με πρόταση του Υπουργείου Μεταφορών καταργείται η σύνδεση των βασικών πόλεων της Βορείου Ηπείρου με την Αθήνα.



Με πρόταση του Υπουργείου Μεταφορών καταργείται η σύνδεση των βασικών πόλεων της Βορείου Ηπείρου με την ΑθήναΜε πρόταση του Υπουργείου Μεταφορών καταργείται η σύνδεση των βασικών πόλεων της Βορείου Ηπείρου με την Αθήνα

 
Σε μια κίνηση, που δημιουργεί αναπάντητα ερωτηματικά, προχώρησε το υπουργείο Μεταφορών, για τις λεωφορειακές γραμμές Ελλάδας - Αλβανίας.
H aftonomi.gr αποκαλύπτει σήμερα την τροποποίηση του νόμου 40/70,με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκου Σταθόπουλου, που μόνο δίκαιη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.




Η πρόταση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκου Σταθόπουλου.Η πρόταση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκου Σταθόπουλου. 
Επί υπουργίας κ. Μάκη Βορίδη, είχε επιχειρηθεί να μπει τάξη στο άναρχο χώρο των διακρατικών μεταφορών μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, με την ψήφιση του νόμου 40/70, που ουσιαστικά προέβλεπε: 
1ον. Την αμοιβαιότητα των δρομολογίων (δηλαδή, ένα ελληνικό λεωφορείο εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Τίρανα και ένα αντίστοιχα αλβανικό Τίρανα – Αθήνα). 
2ον. Εκτός από τη σύνδεση των δύο πρωτευουσών (Αθήνα - Τίρανα), υπήρχε και πρόβλεψη για λεωφορειακή σύνδεση μεταξύ όμορων νομών (πχ Ηγουμενίτσα – Αγ. Σαράντα, Αργυρόκαστρο – Ιωάννινα κλπ.). 
Κοινό μυστικό αποτελεί, πως ο νόμος 40/70, ήταν αποτέλεσμα πιέσεων που ασκήθηκαν από το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων αλλά και της… Τρόικας. Ωστόσο, αν και ήταν άδικος, Βορειοηπειρώτες επιχειρηματίες που εκτελούν τα δρομολόγια αυτά, προχώρησαν σε επενδύσεις χιλιάδων ευρώ, προκειμένου να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις. 
Όμως η νέα τροποποίηση του νόμου 40/70 είναι επιεικώς απαράδεκτη, αφού δεν προβλέπει απευθείας λεωφορειακές συνδέσεις Αθηνών - Αργυροκάστρου, Αθηνών - Αγίων Σαράντα και Αθηνών - Χιμάρας και τα αντίστροφα. 
Ο νόμος 40/70 προϋποθέτει τη συνεργασία μιας ελληνικής και μιας αλβανικής εταιρείας για την εκτέλεση των δρομολογίων, που προτείνονται. Πληροφορίες αναφέρουν πως η τροποποίηση Σταθόπουλου "φωτογραφίζει" και εξυπηρετεί τη σύμπραξη στην οποία έχουν προχωρήσει η αλβανική εταιρεία ALBA TRANS με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλίας, Ιωαννίνων, Μαγνησίας, Θεσσαλονίκης, Θεσπρωτίας και Ηγουμενίτσας, με μοναδικό στόχο να ΜΟΝΟΠΩΛΗΣΟΥΝ τη μοναδική νόμιμη λεωφορειακή σύνδεση, ανάμεσα στις δύο χώρες. 
Όπως είναι γνωστό, η ALBA TRANS μέχρι στιγμής εκτελεί τα εξής δρομολόγια: Αθήνα - Τίρανα (μέσω Κακαβιάς). Αθήνα - Τίρανα (μέσω Κρυσταλλοπηγής), Θεσσαλονίκη - Κορυτσά - Τίρανα και Ηράκλειο Κρήτης - Αθήνα - Τίρανα. 
Αξίζει να αναφερθεί, πως ιδιοκτήτης της ALBA TRANS, που λειτουργεί και αστικές λεωφορειακές γραμμές μέσα στα Τίρανα, είναι ο κ. Φατός Βράπι (Fatos Vrapi), ο οποίος είναι πρώτος ξάδελφος με τον ανθέλληνα πρόεδρο του λεγόμενου Κόμματος των Τσάμηδων Shpetim Idrizi, που πολλοί θεωρούν στα Τίρανα, πως κρύβεται ουσιαστικά πίσω από την εν λόγω εταιρεία. 
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με πληροφορίες της aftonomi.gr, την μονοπωλιακή σύμπραξη προωθεί γνωστός συνδικαλιστής του ΠΑΣΟΚ. 
Πάντως ακόμη και το αλβανικό υπουργείο Μεταφορών, εμφανίζεται να διατηρεί ενστάσεις για την επιχειρούμενη τροποποίηση του νόμου, αφού με σχετικό έγγραφο που έχουμε στη διάθεση μας, διαμαρτύρεται πως η προτεινόμενη λύση αφήνει ακάλυπτη την νοτιοανατολική και νοτιοδυτική Αλβανία, δηλαδή την Βόρειο Ήπειρο. Επίσης επικαλείται τη ζημιά που υφίστανται οι επιχειρηματίες, που ήδη πραγματοποιούν δρομολόγια και όλοι τους είναι Βορειοηπειρώτες, που ήδη προχώρησαν σε μεγάλες επενδύσεις, με βάση το νόμο Βορίδη. 
Επειδή είναι γνωστή η ευαισθησία του υπουργού Μεταφορών κ. Κωστή Χατζηδάκη, σε θέματα που σχετίζονται με την Βόρειο Ήπειρο, θεωρούμε αναγκαίο να υπάρξει άμεση παρέμβασή του, αφού θίγονται κυρίως Βορειοηπειρώτες, που είναι η πλειοψηφία των επιβατών στις συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές, όπως και Βορειοηπειρώτες επιχειρηματίες. 
Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά δυσμενών μέτρων κατά των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου, όπως η κατάργηση των συντάξεων του ΟΓΑ, η εγκατάλειψη των Ελληνικών σχολείων στην Βόρειο Ήπειρο καθώς και την κωλυσιεργία στην απόδοση της Ελληνικής υπηκοότητας.
Μετά από όλα αυτά αναρωτιόμαστε γιατί κ.κ. Χατζηδάκη, Βρούτση, Αρβανιτόπουλε, Στυλιανίδη; Και εν τέλη γιατί πρωθυπουργέ κ.Σαμαρά ΓΙΑΤΙ διαψεύδετε κάθε προσδοκία του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού;

Τι αλλάζει στο νέο εκλογικό νόμο της Αλβανίας σε σχέση με την Ελληνική Μειονότητα

Τι αλλάζει στο νέο εκλογικό νόμο της Αλβανίας σε σχέση με την Ελληνική Μειονότητα 
Παρά τον μακρόχρονο «διάλογο» για την εκλογική μεταρρύθμιση στην Αλβανία, η αλλαγή σε σχέση με τον προηγούμενο που εφαρμόστηκε το 2009 είναι σχεδόν δυσδιάκριτη αφού στην ουσία βασίζεται στην ίδια λογική και άρθρα.
Στα μέτρα της μειονότητας ο νόμος
Ο νόμος αυτός μπορούμε να πούμε πως είναι ευνοϊκός για την Ελληνική Μειονότητα γιατί οι ψήφοι της συγκεντρώνονται σε τρεις από τις 12 περιφέρειες, δηλαδή στην Αυλώνα, στο Αργυρόκαστρο και την Κορυτσά. Αξιόλογος είναι και ο αριθμός των βορειοηπειρωτών στην πρωτεύουσα και άλλες περιφέρειες, όχι τόσο για το ενδεχόμενο εκλογής όσο στο να αποτελέσουν μέσω διαπραγμάτευσης για ενδεχόμενες συμμαχίες και αυτό γιατί το σύστημα είναι περιφερειακό και δεν γίνεται συμψηφισμός, δηλαδή δεν έχει σημασία το παναλβανικό αποτέλεσμα αλλά τα αποτελέσματα σε κάθε περιφέρεια. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ένα κόμμα που έχει τις περισσότερους ψήφους παναλβανικα, δεν έχει απαραίτητα και τις περισσότερες έδρες. Ή όπως συνέβη το 2009, κόμματα που έλαβαν 3-4% έμειναν εκτός βουλής ενώ το ΚΕΑΔ και το PDI με ποσοστά 1-2% μπήκαν στη βουλή γιατί οι ψήφοι τους στην περιφέρεια Αυλώνας έβγαζαν έδρα. 
Οι προεκλογικές συμμαχίες
Δυο ή περισσότερα κόμματα μπορούν να δημιουργήσουν προεκλογική συμμαχία, όχι ως ένας συνδυασμός (όπως συμβαίνει πχ στην Ελλάδα με το ΣΥΡΙΖΑ) αλλά ως ομάδα κομμάτων που διατηρούν την αυτονομία τους. Οι έδρες μοιράζονται αρχικά μεταξύ των συμμαχιών και κομμάτων που κατέβηκαν μόνα τους με το σύστημα της απλής αναλογικής και στη συνέχεια οι έδρες της συμμαχίας μοιράζονται στα κόμματα που συμμετέχουν σε αυτή, όχι με απλή αναλογική πλέον αλλά με σχεδόν τους μισούς ψήφους. Οι ψήφοι των κομμάτων που δεν βγάζουν έδρα ανήκουν στη συμμαχία, γι’ αυτό και τα μεγάλα κόμματα θέλουν όσα πιο πολλά κόμματα στη συμμαχία τους. 
Οι λίστες
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι λίστες των υποψηφίων των κομμάτων είναι κλειστές που σημαίνει δε μπαίνει σταυρός στους υποψηφίους βουλευτές αλλά μόνο στο κόμμα (όπως είναι οι ευρωεκλογές στην Ελλάδα). 
Τι άλλαξε από το 2009
Απ’ όσα προείπαμε δεν άλλαξε απολύτως τίποτα. Οι αλλαγές έγιναν κυρίως στα διαδικαστικά, δηλαδή στον τρόπο λειτουργείς της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής (ΚQZ) και τους υποδεέστερους φορείς της αλλά και σε κάποια άλλα άρθρα που μπορεί να είναι λεπτομέρειες για τα υπόλοιπα κόμματα αλλά πολύ σημαντικές για τα δύο κόμματα που εκπροσωπούν την ΕΕΜ. 
Οι πρόεδροι 
Πλέον οι πρόεδροι των κομμάτων δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι σε όλες τις περιφέρειες αλλά μόνο σε μία. Να θυμίσουμε πως μία από τις αιτίες του μεγάλου ρήγματος του ΚΕΑΔ στις προηγούμενες εκλογές έγινε γιατί ο πρόεδρος του θέλησε να ήταν πρώτος σε όλες τις περιφέρειες. 
Εγγραφή
60 μέρες πριν τις εκλογές καταγράφονται όλα τα κόμματα που θέλουν να συμμετέχουν στις εκλογές. 50 μέρες πριν, καταγράφονται οι συνασπισμοί και τα κόμματα που θα κατέβουν μόνα τους. 40 μέρες πριν τις εκλογές, παραδίδονται οι λίστες των υποψηφίων. Τα κόμματα που δεν έχουν κάποιον εν’ ενεργεία βουλευτή θα πρέπει για την δεύτερη εγγραφή τους να συνυπογράφουν την αίτηση το 1% των ψηφοφόρων, σε κάθε περιφέρεια που συμμετέχουν. Εάν όμως συμμετέχουν σε κάποια συμμαχία με κοινοβουλευτικό κόμμα δεν είναι απαραίτητο να συγκεντρωθούν υπογραφές, με τον όρο όμως ότι σε μία συμμαχία δεν μπορούν να συμμετέχουν περισσότερα κόμματα από τους εν ενεργεία βουλευτές που έχουν. Αυτό σημαίνει ότι το κόμμα του Μέτα που έχει 4 βουλευτές, μπορεί να πάρει στη συμμαχία του άλλα τρία μη κοινοβουλευτικά κόμματα και το ΚΕΑΔ που έχει ένα βουλευτή, δεν μπορεί να κάνει δική του συμμαχία με άλλο μη κοινοβουλευτικό κόμμα. 
Ποιες είναι οι επιλογές του ΚΕΑΔ και του ΜΕΓΚΑ ως προς την εγγραφή:
- Ανεξάρτητοι (χωρίς συμμαχία).Το ΚΕΑΔ μπορεί να κατέβει μόνο του ενώ το ΜΕΓΚΑ πρέπει να συγκεντρώσει υπογραφές σε κάθε περιφέρεια που θέλει να έχει υποψηφίους 
- Συμμαχία με μεγάλα κόμματα. Δε χρειάζονται υπογραφές 
- Συμμαχία ΚΕΑΔ – ΜΕΓΚΑ - LSI. Δε χρειάζονται υπογραφές και μπορούν να πάρουν στη συμμαχία τους ακόμα άλλα δύο μη κοινοβουλευτικά κόμματα 
- Συμμαχία ΚΕΑΔ – ΜΕΓΚΑ. Χρειάζονται υπογραφές γιατί είναι δύο κόμματα και έχουν μόνο έναν εν’ ενεργεία βουλευτή. Εκτός και αν κάποιος άλλος βουλευτής (Μπάρκας, Τάβος ή Ξέρρας) ενταχθεί στο ΜΕΓΚΑ ή το ΚΕΑΔ 
- Υπάρχει και ένας άλλος τρόπος να συμμαχήσουν ΚΕΑΔ και ΜΕΓΚΑ χωρίς να χρειάζονται οι υπογραφές, να κατέβουν με ένα συνδυασμό, δηλαδή με μία κοινή λίστα. 

lithosfotos.blogspot.gr